Recent Posts

hétfő, április 19, 2010

Könnyű-ütős csoki mousse

Néha megajándékozom magamat valamivel, csak úgy. Azért legtöbbször még keresek valami okot rá (gyakorlatolag minden lehet jó ok egy kis kényeztetésre), legutóbb az volt, hogy a betegségekkel jócskán terhelt két hét véget ért, és én hős anyaként végigcsináltam. Idegrendszerem kicsit megtépázva, nagy belső igényem lenne egy kis magánidőre, ez sajnos nehezen jön össze. De addig is, amíg nagyobbak lesznek a gyerekek, amíg Vicus már nem fog szopizni, addig is el-elcsenek olykor egy órát magamnak és elmegyek ide-oda... nyálat csorgatni.
Két-három hetente G-hez megyek, aki átmasszíroz, kiropogtat, helyrerak, közel a MOM-hoz, így adta magát, hogy hazafelé bementem kicsit körülnézni. Még a múltkor fedeztem fel a Butlers nevű üzletet, órákig tudnék itt bolyongani és persze sok pénzt is itt tudnék hagyni, de már a látvány is gyönyörködtető. Itt kezdtem, nem vettem semmit, mert elhatároztam, hogy a legalsó részben lévő újságosnál bizony veszek magamnak pár külföldi főzőújságot. Így tértem haza egy májusi Good Food magazinnal, sok részletben azóta órák hosszat lapozgattam már, bejelölgettem az ígéretesnek tűnő recepteket is. Ez volt az egyik, Angela Nilsen receptje. Megpróbálta az igen kalóriadús csoki mousse receptjét alak-barátabbá tenni. Pár apró változtatást tettem az ő receptjén is, én így készítettem:

Hozzávalók:
10 dkg 70 %os étcsoki
pici vaníliaaroma
2 tojásfehérje
1 ek valódi vaníliáscukor
fél doboz Philadelphia light krémsajt (eredetileg 5 dkg görög joghurt, nekem az nem votl itthon, ezért maradt a krémsajt)

esetleg málna/narancs díszítéshez

A csokit vízgőz fölött olvasztom a vaníliával együtt, amikor felolvadt, hozzákeverek 2-3 ek forró vizet, leveszem a tűzről és félre teszem hűlni. Hozzákeverem a krémsajtot is. A fehérjéket elkezdem felverni, amikor lágy hab, hozzáadom a vaníliáscukrot és kemény habbá verem. Először a hab 1/3-át keverem óvatosan a csokis keverékhez, amikor már egyenletes a krém, beleforgatom a maradék habot is. Az így kapott krémet én 3 részre osztottam, és a hűtőbe tettem. Minimum 3-4 óra hűtést igényel, de még jobb, ha egy éjszaka hűtés után fogyasztjuk csak.
Hűtőben 2 napig áll el.
Egy adag - 4 esetén - kb 160 kcal-t tartalmaz.

1 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Már el is mentettem az agyamba, köszönöm :-))