Recent Posts

szombat, április 10, 2010

Aktuális kedvencek

Valahogy szakácskönyvekből, konyhai kütyükből sohasem elég. Gyönyörködtetnek, éhes pillanatokban jóllakatnak (tényleg, sokszor én a látványtól jobban érzem már magamat...) Persze nehéz megválasztani a jót, hogy ne bóvli, ne fölösleges X-dik darab kerüljön a polcra, szekrénybe. De most azt hiszem, sikerült igazán jól választani. Két szakácskönyvet rendeltem pár hete a neten, kedves barátaink hozták nekünk messzi országból, köszönet érte!
Az egyik Rachel Allen legújabb könyve, a Home Cooking. Tavaszias, nőies, jó kézbe venni, olvasgatni, a fantasztikus fotókban gyönyörködni. Alapvetően brit konyha, a jobbik része, persze, sok jó kis ötlettel, tippel, majd jönnek a receptek.

A másik nagy kedvencet pár nappal azelőtt rendeltem, hogy Limara meghirdette a soron következő VKF fordulót, melynek témája a gabona lett. A könyv pedig Kim Boyce Good to the Grain című, csodálatos gabonakönyve. Teljes kiőrlésű lisztből, amarant, árpa, hajdina, kukorica, kamut, zab, quinoa, rozs, tönköly és teff (!) lisztből készült finomságokkal van teli a könyv és a fotók egyszerűen bámulatosak! Azonnali konyhatündérkedésre, alkotásra invitálnak. A könyv utolsó fejezetében pedig lekvárrecepteket találhatunk, hogy az elkészült kenyerekhez, sütikhez, pékáruhoz méltó társ kerüljön az asztalra. De részletes leírást találunk minden gabonafajtáról, arról, hogy hogyan viselkednek főzés-sütés során, mivel érdemes őket párosítani, illetve hogy milyen eszközökkel tehetjük könnyebbé, élvezetesebbé a munkát. Sajnos a gyerekek betegeskedése miatt eddig csak a gyönyörködésig jutottam, így a VKF-re nevezni valószínűleg nem tudok, de nem baj, azért lassan folyamatosan hozom majd belőle a recepteket!

A végére hagytam a legjobbat! Nekem legalábbis fő kedvenc, nagyon jó kézbe venni...nem, ez nem egy szakácskönyv, de egyszer majd, ha teleírom, receptgyűjtemény lesz belőle...Vicusnak, Bucusnak vagy a még apróbbaknak. Ez pedig a Moleskine újdonsága, Moleskine Passions Recipe Journal. Kb 240 oldal van benne, kis matricák, elválasztók tartoznak hozzá, sok pici hasznos infoval el lehet látni egy-egy recept oldalát (előkészítése-főzési idő, hány személyre elég, milyen bor illik hozzá, sütési instrukciók...), a borítója jópofa konyhamintás, a lapjai meg egyszerűen moleskinesek... Szuper! Egyébként harmadik éve veszek magamnak Moleskine naptárt minden év kb novemberében. Három évvel ezelőtt körbekérdeztem, hogy nem tud-e valaki olyan éves zsebnaptárt, ami kicsit más, valahogy egyszerűen különleges és jó kézbe venni, lapozgatni. Akkor ajánlotta Zs, hogy tartsak vele, mert hamarosan indul megvenni a sajátját, egy Moleskinet. Ok, gondoltam, menjünk. Akkor nem tudtam még semmit erről a legendás naptárról. Majdnem visszahőköltem, amikor az árát megláttam, de aztán vettem egy nagy levegőt és gondoltam, ha már itt vagyok, kipróbálom, legyen ez magamnak az utószülinapi ajándékom. Aztán...beleszerettem. Nem tudom, mit tud, de tényleg olyan jó kézbe venni, beleírni (tudom, lüke tyúk vagyok, de minden évben keresem a jó tollat is hozzá, minden tollal valahogy más benne az írás). Azóta minden évben kicsit más volt a Moleskine naptáram, kétszer fekete, egyszer piros, most meg itt van ez a gyönyörűség. Ez az én kis hülyeségem, kis női szeszélyességem, hogy szeretem ezeket a dolgokat. Kíváncsi vagyok, mennyi idő alatt fog megtelni, sokáig tépelődtem, melyik legyen az első recept, ami belekerül. Ma avattam egy FÉRFI SZESZÉLLYEL (lásd fent).

0 megjegyzés: