Recent Posts

csütörtök, április 08, 2010

Citromos-kukoricás torta

Nagyon régen írtam a blogra utoljára, Zsó biztosan meg is sértődött, hogy az esti "treat"-je elmaradt. Maroknyi olvasótáboromtól ezennel is ezer bocs, de bizony most nem úgy alakult az élet... Húsvétkor nem voltunk itthon, így kimaradtam a húsvéti sütés-főzésből. Nem szégyellem bevallani, hogy most örültem neki. Valahogy az elmúlt időben többször kerít hatalmába a télből tavaszba érkezés fáradtsága, néha ólomsúlyúnak érzek napokat, feladatokat, problémákat, még nincs bennem a friss tavaszi lendület, csak néha. (Nyugtassatok meg, hogy nem csak én vagyok így!) Azért amikor vasárnap délután hazaértünk, sütöttem egy kalácsot, hogy mégis, legyen valami húsvéti hétfő reggelre... tulajdonképp az első igazi rendes kalácsom volt, nagyon jól sikerült és kellemes húsvéthétfői reggeli kerekedett belőle vajjal, mézzel, citrom-és málna lekvárral.
Több téma gyűlik, kívánkozik, visszamegyek kicsit az időben és hozok egy bő egy hete készült sütit, amit nagyon ajánlok a citromrajongóknak!
Nigel Slatert már említettem korábbi posztokban, íme egy recept tőle. A honlapjáról vettem, kicsit persze módosítottam rajta, s így vittük vendégségbe ajándékba.

Hozzávalók:
3 nagy tojás
110 gr finom szemcséjű cukor (sütőcukor)
1 közepes citrom reszelt héja és leve
50 gr kukoricadara
30 gr őrölt mandula

A krémhez:
250 gr tejszínes krémsajt
kb 150 gr citromlekvár

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket pici sóval kemény habbá verem. A sárgákat a cukorral krémesre-világosra verem, majd apránként hozzáadom a citrom levét. A citrom reszelt héját összekeverem a darával és a mandulával és a keveréket a cukros egyveleghez adom. Óvatosan belekeverem a tojáshabot is. Kivajazok, kilisztezek egy 18 cm-es tortaformát és előmelegített 180 fokos sütőben kb 30 percig sütöm, majd kihűtöm.
A krémhez egyszerűen összekeverem a krémsajtot és a citromlekvárt, és minden szeletre teszek egy púpozott evőkanállal a tálalásnál.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Na, Bogaram, ezt a hétvégén bizonnyal megcsinálom! Még jó, hogy van itthon citromlekvár!

Unknown írta...

Hát, drágáim, én meg ezt sütöttem ma reggel. De csak azért, mert nincs itthon mandula, meg citromlekvár. :)Tömény túró, hmmm...

1 kg túró
15 dkg lágy margarin
5 ek búzadara
2 ek liszt
10-12 ek cukor
4 tojás
csipet só
1 cs van.cukor
1/2 cs sütőpor

Tetejére:
1 tejföl
1 ek liszt
1 tojás

Lisztezett, zsírozott tepsiben, 150C-on, 1 óra.