Recent Posts

kedd, április 12, 2011

Tavaszi saláta medvehagymával

Tavasszal egyre nagyobb az esély arra, hogy friss bármiből készítsünk salátát ebédre, vacsorára. Nemcsak tisztít, frissít a sok nyers étel elfogyasztása, hanem ténylegesen energiát is ad, nem is beszélve arról, hogy milyen jó érzés arra gondolni, hogy ma is picit tettem az egészségemért.
A saláta számomra egyenlő a változatossággal. De az is fontos, hogy legyen benne néhány alap hozzávaló, aztán ezeket, ezek fajtáit számtalan módon lehet variálni. Ezek az alap hozzávalók: nyers zöldség, valamilyen salátaféle, esetleg csíra, ha van, valamilyen olajos mag, olíva vagy egyéb hidegen sajtolt olaj és balzsamecet, esetleg némi gyümölcs, ha passzol. ezekből persze nem kell mindig minden, de annyi félét ki lehet hozni belőlük! És akkor a húst, halat, sonkát, sajtot nem is említettem...

Ehhez a salátához most a következőket használtam:

2 nagy fej karalábé
5 retek
fél csomag medvehagyma
2 narancs
2 ek szezámmag
3 ek pirított, darált törökmogyoró
olívaolaj
lenmagolaj

A zöldségeket nagy lyukú reszelőn lereszeltem, a narancsot megpucoltam és a gerezdeket is még kettévágtam, a medvehagymát mosás után vékony csíkokra vágtam. Minden hozzávalót egy tálba tettem és kicsit állni hagytam. Vacsorára, sült hús vagy hal mellé is kitűnő, különösen izgalmas benne a narancs, nagyon jól ellensúlyozza a medvehagyma pikáns csípősségét.
balzsamecet

3 megjegyzés:

bedroom curtains írta...

Hey
Excellent piece of writing, Thanks for sharing this info! It feels great reading such a post this way.

Sára írta...

Jól néz ki :)

Sára írta...

Jól néz ki :)