Recent Posts

csütörtök, május 13, 2010

BB á la NL

Ez egy Brutális Brownies recept á la Nigel Slater. Mondhatnám, hogy a világ legjobb brownies receptje, csak azért nem mondom, mert ezen kívűl ha kettőt kipróbáltam, kicsit hiteltelen lenne így.
A dolog onnan indul, hogy a fiúk bizony csokiimádók. Genetikailag. A párom kedvenc története ezzel kapcsolatban, amikor pár évvel ezelőtt (na jó, volt az tizenegynéhány is, a húszas éveiben) a Bécsben élő nénike hozott hat üveg 750 gr-os Nutellát. Nagy szó volt ez akkor. A nagynéni egy hétre érkezett, s a búcsúzásnál döbbenten látta a konyhapolcon a kimosott mogyorókrémes üveget. "Egy egész üveggel megettél már?" - kérdezte megrökönyödve. Döbbenete pedig hatványozódhatott, amikor párom elhúzta az üveg melletti kis függönyt, aminek takarásában további öt tisztára mosott üveg bújt meg. Hat nap, hat üveg nuti. (A sztorihoz azért mindig hozzáteszi, hogy ma erre már nem lenne képes!)
Így hát, ha valamit ünneplünk, szeretek kedveskedni Neki valamilyen csokis sütivel, keksszel ... minél több csoki, annál jobb.
Nigel Slater brownies receptje rég meg volt jelölve a Kitchen Diaries című könyvében, most érkezett el a megfelelő pillanat a kipróbálásra. Jó minőségű alapanyagokból fantasztikus süteményt alkottunk Bucussal, aki lelkesen segédkezett ... de valahogy aztán egy falatot sem evett belőle. Ő egyelőre a táblás, szelet csokik nagy rajongója, de gyanítom, idővel kikupálódik.

Hozzávalók:
30 dkg barna cukor
25 dkg vaj
25 dkg 70%-os csokoládé
3 nagy tojás és egy plusz sárgája (most vettem észre, hogy én ezt kihagytam)
6 dkg sima liszt
6 dkg jó minőségű kakaópor
fél tk sütőpor

Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
A csoki nagy részét (20 dkg) vízgőz felett megolvasztjuk, a maradékot (5 dkg) apró kockákra vágjuk. A cukrot a vajjal habosra-krémesre keverjük pár perc alatt. A tojásokat villával felverjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a kakaóval. A cukros vajhoz először fokozatosan hozzáadjuk a tojásokat, majd fakanállal belekeverjük az olvadt csokit, a csokidarabokat, végül a lisztes-kakaós keveréket. NL egy 23 cm oldalú négyzetformát ajánl, nekem négyzet nem volt, csak nagyjából néztem, a kisebbik fém tepsimben (kb 20x25cm) sütöttem. Kibéleltem sütőpapírral, belekanalaztam a masszát és kb 35 percig sütöttem. A sütési idő végén ellenőrizni kellett, nekem ekkor még nagyon remegősnek tűnt, bár a teteje már szépen kezdett töredezni. Bent hagytam még 5 percig és kikapcsoltam a sütőt. Pár perc múlva kivettem és hagytam hűlni. Szeletelés előtt minimum 1 órát hagyni kell, de másnap még jobb lett az állaga: a teteje kicsit törős, a belseje enyhén ragacsos, puha, szinte krémes ... mennyei! Veszedelmesen finom!

0 megjegyzés: