Recent Posts

kedd, február 08, 2011

Áfonyás-narancsos "kenyér"

Az eredeti receptet itt találtam, aztán jöttek az ötletek (pl citrom híján narancsot használtam, az áfonyával szerintem nagyon jól passzolnak) és alakult a saját verzió. Teljes kiőrlésű liszt, kókuszzsír és egy kevés nyírfacukor teszi reformossá ezt a sütit. A végeredmény egy, még napokig szaftos, kellemesen édes és laktató sütemény, teához, kávéhoz ideális.

Hozzávalók:

2 bögre sima liszt (én a felét teljes kiőrlésűre cseréltem)
bő fél bögre cukor (ennek a fele nálam nyírfacukor, fele pedig barna nádcukor volt)
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
3/4 bögre narancslé
3 ek kandírozott narancshéj
3 ek kókuszzsír olvasztva
1 nagy tojás
10 dkg aszalt vörös áfonya
1/2 bögre kókuszreszelék
kevés víz, ha túl sűrű a tészta


A sütőt előmelegítem 180 fokon, és kizsírozok egy közepesen hosszú gyümölcskenyér formát. A száraz hozzávalókat összekeverem, a kókuszzsírt megolvasztom, hozzáadom a lisztes keverékhez, majd elkeverem a tojással és az aszalt/kandírozott gyümölcsökkel is. A végén egy kevés vízzel hígítom, ha szükséges. Belekanalazoma formába, szépen elegyengetem és a forró sütőbe tolom, ahol kb 45-50 percig sütöm, tűpróbáig. (Az utolsó 10 percre én letakartam, hoyg ne égjen meg.) Ha kihűlt, szeletelem.

1 megjegyzés:

yujiayao írta...

For those of you who are purchasing Taps,we realize that this is one of the most important purchasing decisions you will make. You have made the best choice in choosing one of our Bathroom Sink Taps,Kitchen Taps or Shower Taps etc, as they are constructed of the highest grade materials to ensure that your new Taps lasts forever. You can be confident in your purchase as each item comes with a no hassle 30 day return privilege.